Vita blommor!

Vita blommor!

Mitt vita Hem

Välkommen till min blogg.
I min blogg skriver jag och visar jag bilder från vårat hem i Torsby & från våran stuga vi byggt i Sörby, där jag verkligen älskar att vara .
Jag älskar inredning , sy mest dukar till mig själv & nära å kära .
Gardiner ibland oftast köper jag dom färdiga.
Men hissgardiner kan jag sy ibland vilket är enklare än man tror.
Sitta vid symaskinen är såå roligt, skulle såklart vilja sitta där mycket mera.
Om jag syr jag egna dukar så blir det i linnetyg , egna varianter i de färger jag vill ha , ja färger det är väl beige & vitt .
Billigast blir det oavsett om man syr i ett dyrt tyg.


Kram !!











måndag 6 januari 2014

Julen 2013

I år under Julen hade vi båda våra döttrar med vilket är lyx & underbart så klart! Ja Julen har "svischat" förbi , jag pyntade & gjorde klart till 1:a advent som jag gör varje år! Allt ska vara i ordning , först alla stjärnor & ljustakar sen någon julgardin fast har bara röda i köket!! Sen tog jag in en liten gran som min sambo tog när han fixade adventgranen ute, det var veckan innan jul. Vilket inte var någon bra ide! Först & främst tål jag inte det ! 1:a anledningen , sen barrade helvetet & mina blommor blev inte så fina alls! Så nästa år inte ska jag ha en äkte gran inte !!! Jag skulle jobba 23:e dec (uppsitt. kvällen) halvdag, sen skulle vi åka till mamma, för vi skulle fira Julafton & hela Julhelgen där! Och hunden i denna familjen verkligen älskar paket!Han fick 4 st att öppna själv , gick raka vägen till granen & satte sig där ville såklart öppna direkt! Och äta något gott , eftersom min dotter jobbar på restaurang å därav stått med en hel del julbord så var önskemålet Tacos!! Och den som var tomtenissa det var Julia , hon väntade såå! Och fick såklart flest, vilket inte är konstigt när man är minst men ... Och först på hennes önskelista var en ny mobil en Iphone!! Och vi har ju lurat henne i någon månad så gissa vad hon blev förvånad när hon öppnad paketet & glad till tårar! Sen åkte vi den 23:e på uppsittarekvällen till mamma & Rolf spelade Bingolotto, och myste. Dagen efter var det köks bestyr hela dagen , mamma & Rolf stod all mat & vi är många på julen så jag hjälper mer än gärna till. Sen är det bara att fixa till sig , och på med samma gamla julstass, och duka bordet. Å sen kom alla matgäster , bonus-syster med mannen & 2 barn , min äldsta dotter & killen, ( brodern var tyvärr i Stockholm m.familjen). Mätta å belåtna blev vi men sen blev det ris alá malta & senare kaffe & hembakade kakor. Underbara Julen 2013 Julafton då har jag & Anders varit förlovade i 3 År

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen till min blogg!

Där jag skriver vad jag gör ,lite av hemmets inredning .
Inköp av nya saker å vart jag inköpt detta & visar foton , lite annat .
Även lite om vad jag hittat på då & då.
Sen har vi ju köpt ett sommarhus som rivits, men byggt upp ett nytt på 7o kvm . Det ligger i Sörby (Sörbyåsen 5) , Hagfors Kommun.
Smeknamn också vårat Sommar/ Fritidshus fått.
Huset vi köpte rev vi pga av att det var fullt med hussvamp
i hela grunden på huset !!
Men strax efter köpet innan vi började riva & visste hur illa det var , resta vi på en liten helg Weekend till Dalarna!
Jag såg så fram emot allt med torpet inredning & allt .
Köpte en söt skylt till dörren , som det stod "smultronstället" på.
Men den har jag inte vågat ta fram ännu kan jag säga , haha
men snart så är det verkligen det!
Våra vänner frågar & säger hädanefter "Smultronstället"!
Inköpet var i Juli 2014!
Kommer att uppdatera er med bilder så ofta jag kan & hinner därifrån!
Många kramar på er alla vänner.