Vita blommor!

Vita blommor!

Mitt vita Hem

Välkommen till min blogg.
I min blogg skriver jag och visar jag bilder från vårat hem i Torsby & från våran stuga vi byggt i Sörby, där jag verkligen älskar att vara .
Jag älskar inredning , sy mest dukar till mig själv & nära å kära .
Gardiner ibland oftast köper jag dom färdiga.
Men hissgardiner kan jag sy ibland vilket är enklare än man tror.
Sitta vid symaskinen är såå roligt, skulle såklart vilja sitta där mycket mera.
Om jag syr jag egna dukar så blir det i linnetyg , egna varianter i de färger jag vill ha , ja färger det är väl beige & vitt .
Billigast blir det oavsett om man syr i ett dyrt tyg.


Kram !!











måndag 6 januari 2014

Långt mellan inläggen ...

Det var inte inte igår kan man säga som jag bloggade, sist var det om en shoppingtur. Tänkte skriva om en liten sammanfattning av hösten 2013 först & lite av Julen . Händer rätt mycket just nu faktiskt eftersom vi bygger sommar/fritidshus , allt ska väljas osv, men vi börjar med hösten va? Jag fick bra ordning på min medicin i höstas så äntligen kunde jag först få till ett möte med min chef & försäkringskassan där vi fick fram ett schema . Så i November började att jobba tillbaka efter att ha varit & sjuk i lite mera än 1år ! Ja så länge är det , ja det kan jag säga er inte har det varit en dans på rosor, stundvis varit mkt nere ( alltså pga att inte det vänder bara) men detta tar tid! Men fan man får inte ge upp! Nu så äntligen är jag igång jobbar jag visserligen bara 1/2 tid , men huvudsaken att man är igång & det funkar bra. Det är inte riktigt 100% ännu kanske men.. Sen har vi underbar familjer morföräldrar , å svärföräldrar & vänner att ringa som ställt upp ingen nämn ingen glömd kram på er alla!!! I höst fyllde min sambo 4o , & våra underbar vänner Fam Ek, Fam Braneby , bjöd Oss på en kväll till Karlstad . Vi åkte i en minibuss till en restaurang Frost(hette den) på god mat & dryck , sen lite pub besök & på hemvägen kikade vi hos ett par I Kil där fick gott skratt . Å sen stannade vi en stund hos fam Ek på Idrottsvägen innan jag & Anders promenerade hem. Fina vänner det!
Dessa underbara vänner hade vi med oss en helg i början av December till Karlstad . Vi bodde på Hotell Bilan , gamla fängelset . Vi åkte ner en fredag var på en Julshow , många skratt. Lite Julhandel. Hotellmys , Lördagen hade vi bokat bord på Restaurang Frost igen. Sen var vi på pubbesök. En otroligt rolig helg, men vilket väder när vi skulle hem ! Oplogad väg snöade jävlar!!! Ja detta lite om hösten !!!! KRAM Victoria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen till min blogg!

Där jag skriver vad jag gör ,lite av hemmets inredning .
Inköp av nya saker å vart jag inköpt detta & visar foton , lite annat .
Även lite om vad jag hittat på då & då.
Sen har vi ju köpt ett sommarhus som rivits, men byggt upp ett nytt på 7o kvm . Det ligger i Sörby (Sörbyåsen 5) , Hagfors Kommun.
Smeknamn också vårat Sommar/ Fritidshus fått.
Huset vi köpte rev vi pga av att det var fullt med hussvamp
i hela grunden på huset !!
Men strax efter köpet innan vi började riva & visste hur illa det var , resta vi på en liten helg Weekend till Dalarna!
Jag såg så fram emot allt med torpet inredning & allt .
Köpte en söt skylt till dörren , som det stod "smultronstället" på.
Men den har jag inte vågat ta fram ännu kan jag säga , haha
men snart så är det verkligen det!
Våra vänner frågar & säger hädanefter "Smultronstället"!
Inköpet var i Juli 2014!
Kommer att uppdatera er med bilder så ofta jag kan & hinner därifrån!
Många kramar på er alla vänner.