Vita blommor!

Vita blommor!

Mitt vita Hem

Välkommen till min blogg.
I min blogg skriver jag och visar jag bilder från vårat hem i Torsby & från våran stuga vi byggt i Sörby, där jag verkligen älskar att vara .
Jag älskar inredning , sy mest dukar till mig själv & nära å kära .
Gardiner ibland oftast köper jag dom färdiga.
Men hissgardiner kan jag sy ibland vilket är enklare än man tror.
Sitta vid symaskinen är såå roligt, skulle såklart vilja sitta där mycket mera.
Om jag syr jag egna dukar så blir det i linnetyg , egna varianter i de färger jag vill ha , ja färger det är väl beige & vitt .
Billigast blir det oavsett om man syr i ett dyrt tyg.


Kram !!











torsdag 14 april 2016

Tradera

Idag har jag tagit mod till mig & handlat på Tradera igen ! Hur låter ?, Ja lite underligt men förra året handlade jag där år svärmor & gjorde som alltid , betalade i förväg! Ringde en supertrevlig dam , å undrade om hon kunde skicka figuren så Swischar du sen ! Såklart tänkte jag ! Den kom aldrig , detta har slutade med polis-anmälan , polisförhör. En bedragerska var det , hon hade använt sig av en annan persons namn & person-uppgifter !! Men till slut mailade hon eftersom hon förstod att hon var anmäld , så pengarna kom . Trots allt 950:- Så nu lägger vi det åt sidan, idag kör jag med Paypal! Denna vackra burk köpte jag , tänkt börja samla på Engelskt porslin, framför allt Staffordshire som är så fint! Ja som om man inte har nog , å dyrt är det får bli något lite då & då. //Victoria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen till min blogg!

Där jag skriver vad jag gör ,lite av hemmets inredning .
Inköp av nya saker å vart jag inköpt detta & visar foton , lite annat .
Även lite om vad jag hittat på då & då.
Sen har vi ju köpt ett sommarhus som rivits, men byggt upp ett nytt på 7o kvm . Det ligger i Sörby (Sörbyåsen 5) , Hagfors Kommun.
Smeknamn också vårat Sommar/ Fritidshus fått.
Huset vi köpte rev vi pga av att det var fullt med hussvamp
i hela grunden på huset !!
Men strax efter köpet innan vi började riva & visste hur illa det var , resta vi på en liten helg Weekend till Dalarna!
Jag såg så fram emot allt med torpet inredning & allt .
Köpte en söt skylt till dörren , som det stod "smultronstället" på.
Men den har jag inte vågat ta fram ännu kan jag säga , haha
men snart så är det verkligen det!
Våra vänner frågar & säger hädanefter "Smultronstället"!
Inköpet var i Juli 2014!
Kommer att uppdatera er med bilder så ofta jag kan & hinner därifrån!
Många kramar på er alla vänner.