Vita blommor!

Vita blommor!

Mitt vita Hem

Välkommen till min blogg.
I min blogg skriver jag och visar jag bilder från vårat hem i Torsby & från våran stuga vi byggt i Sörby, där jag verkligen älskar att vara .
Jag älskar inredning , sy mest dukar till mig själv & nära å kära .
Gardiner ibland oftast köper jag dom färdiga.
Men hissgardiner kan jag sy ibland vilket är enklare än man tror.
Sitta vid symaskinen är såå roligt, skulle såklart vilja sitta där mycket mera.
Om jag syr jag egna dukar så blir det i linnetyg , egna varianter i de färger jag vill ha , ja färger det är väl beige & vitt .
Billigast blir det oavsett om man syr i ett dyrt tyg.


Kram !!











tisdag 16 juli 2013

En helg hos mormor,morfar sen mamma & Rolf !

Denna gång Anders var hemma från jobbet valde vi att åka bort igen kan man säga , vi åkte redan på onsdag. Vi tog med oss båda mina barn, såklart den mindre men min äldsta dotter har semester och killen är borta på jobb så det är väl inte så kul att sitta ensam i lägenheten. Vi plockade i och åkte en omväg för att köpa lite fiskesaker, för nämligen så är både min morfar och min mamma mer el. mindre tokiga i att fiska . Och duktiga med , det är nästan alltid mamma som får första fisken och flest fiskar! Detta har hon efter sin far! Att vara hos min mormor & morfar i Råda ( där bor också min far ,bror m. familj)är särskilt underbart på sommaren, för att det är kort gångavstånd till sjön, vacker utsikt, sitter på deras veranda på morron kan man se sjön när äter frukost. De åker ut på kvällarna och lägger ut fiskenät , går upp tidigt och ut med båt kollar näten! Sen efter ett par nätter åkte vi till mamma & Rolf i Lakene , de bor ju inte sämre de bor nästan närmare vattnet! Packade matsäcken och åkte till en liten tjärn för att fiska Lax, men på förmiddagen nappade det mycket dåligt! Så eftersom fiskekorten varade i 12 tim , åkte vi tillbaka på eftermiddagen vilket gav bättre fiske lycka! Den som nästan alltid tar första fisken är såklart min mor, och så var det väl även denna gång!
Vilket inte gillades av min sambo, men det slutade med att de fick varsin fin Lax! Det var en mycket vacker plats och fin vackert väder hade vi ,det var ca 20-25gr och strålande sol!
Fann en annons på en stuga som vi ringde på så vi får se hur detta slutar!!! Kram Victoria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen till min blogg!

Där jag skriver vad jag gör ,lite av hemmets inredning .
Inköp av nya saker å vart jag inköpt detta & visar foton , lite annat .
Även lite om vad jag hittat på då & då.
Sen har vi ju köpt ett sommarhus som rivits, men byggt upp ett nytt på 7o kvm . Det ligger i Sörby (Sörbyåsen 5) , Hagfors Kommun.
Smeknamn också vårat Sommar/ Fritidshus fått.
Huset vi köpte rev vi pga av att det var fullt med hussvamp
i hela grunden på huset !!
Men strax efter köpet innan vi började riva & visste hur illa det var , resta vi på en liten helg Weekend till Dalarna!
Jag såg så fram emot allt med torpet inredning & allt .
Köpte en söt skylt till dörren , som det stod "smultronstället" på.
Men den har jag inte vågat ta fram ännu kan jag säga , haha
men snart så är det verkligen det!
Våra vänner frågar & säger hädanefter "Smultronstället"!
Inköpet var i Juli 2014!
Kommer att uppdatera er med bilder så ofta jag kan & hinner därifrån!
Många kramar på er alla vänner.